Sunday 1 December 2013

Melawat kawan sekolah

Hari ni aku melawat kawan sekolah di hospital An-Nur, Seksyen 9, Bandar Baru Bangi. Dia baru bersalin semalam. Normal. Anak lelaki. Berat 3.2 kg. Aku tahu pasal dia bersalin di hospital An-Nur ni dari facebook. Aku datang dengan 2 orang anakku dan pembantu rumahku. Sebelum datang hospital, kami pergi ke kedai beli hamper barangan baby. Anak-anakku seronok betul. Mereka seronok nak beli candies di kedai tu. Ramai betul orang di situ. Nasib baik dibuka 3 kaunter. So, lepas bayar, kami pun ke hospital. Bila sampai hospital, aku terus tanya kaunter registration kawan aku tu dok wad mana. Petugas tu kata "Tingkat 2 bilik orchid 3". Jadi kami pun naik lah carik wad tu. Setibanya di situ, aku terus bukak pintu menjenguk ke dalam. Ada ramai orang. Seorang perempuan tanya, carik sapa? Aku kata, Ummi Sakinah. Lama betul tak jumpa Ummi sejak aku dok Bukit Beruntung dulu. Sempat aku mendukung baby dia. Rambut lebat. Diam je. Mata dah terbuka sikit. Ummi kawan sekolah aku masa di SMAP Kajang dulu. Dia kelas sastera. Aku kelas sains. Walaupun kelas berbeza, tapi kitorang kan dok asrama, so selalulah jumpa dia. Masa sekolah memang dah lama berlalu. Masing-masing membawa haluan berbeza. Hanya facebook yang merapatkan kami.

No comments:

Post a Comment