Saturday 30 July 2011

Pengalaman Phd

Sudah hampir tiga tahun pengajian phd ku. Sudah begitu lama kurasakan. Terasa seperti sudah lima tahun. Sebenarnya aku penat. Pembelajaran telah membuatkan aku keletihan yang teramat. Kini, sesudah menghantar draf pertama kepada penyelia untuk disemak, barulah aku boleh berehat dengan nyaman. Beberapa hari yang lepas, aku pergi ke salon memanjakan diri. Tidak lupa juga ke tempat cuci kereta untuk membelai satu-satunya kereta kesayangan yang sudah lama tak dicuci. Sebelum ini bukannya aku malas hendak cuci, tetapi aku terlalu banyak berfikir tentang pembelajaran phd dan hal-hal lain sehingga aku merasakan mencuci kereta itu suatu aktiviti yang membuang masa.

Nah, sekaranglah masanya untuk aku mencari hobi. Aku tiada hobi yang khusus kerana cepat bosan kalau membuat perkara yang sama berulang-ulang. Setiap kali buat sesuatu perkara yang aku suka, tidak lama kemudian, aku akan cari perkara lain yang aku suka juga. Membuat blog antara perkara yang aku suka sejak lama dahulu. Baru hari ini dapat direalisasikan.

No comments:

Post a Comment